loading...
پرسش مهر 19
ارتباط با مدیر

برای برقراری ارتباط با مدیر وبلاگ می توانید از طریق ایمیل زیر متن نظرات و پیشنهادات خود را ارسال فرمایید.

"monarahmani9473@yahoo.com"

منا رحمانی بازدید : 94 دوشنبه 19 آذر 1397 نظرات (0)

در متون روانشناسی، مفهوم مهارت های اجتماعی به صورتهای مختلف تعریف شده است. برای مثال هالینگر[4](1987) مهارت های اجتماعی را عبارت از مهارت هایی می داند که برای داشتن ارتباط مثبت با دیگران و پذیرش توسط آنها ضروری هستند، کارتلج[5]  و همکاران(1372) مهارت های اجتماعی عبارت است از رفتارهای انطباقی فراگرفته که فرد را قادر می سازد با افراد روابط متقابل داشته باشد، واکنش های مثبت  بروز دهد و از رفتارهایی که پیامد منفی دارد، اجتناب ورزد. گرشام، واتسون و اسکینر[6](2001) مهارت های اجتماعی مجموعه از توانایی هایی هستند که: روابط اجتماعی مثبت و مفید را آغاز و حفظ نماید، دوستی و صمیمیت با همسالان را گسترش دهد، 

ادامه ی مطلب ... 

منا رحمانی بازدید : 76 سه شنبه 13 آذر 1397 نظرات (0)

مهارت‌های زندگی شامل ده مهارت است که شرحی از آنها ارائه می‌شود: ۱) مهارت خودآگاهی که توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت هر فرد است. اگر فرد بتواند تصویری واقع بینانه از خود کسب کند و نیازها و تمایلاتش را به خوبی بشناسد، می‌تواند با حقوق فردی، اجتماعی و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی‌اش آشنا شود. ۲) مهارت همدلی: همدلی به این معنی است که فرد در هر شرایطی، چه خوب و چه بد، بتواند دیگران و مشکلاتشان را درک کند. به این ترتیب روابط اجتماعی افراد با یکدیگر بهتر می‌شود. ۳)روابط بین فردی: این مهارت، مشارکت، اعتماد واقع بینانه و ...

 

 

منا رحمانی بازدید : 62 شنبه 10 آذر 1397 نظرات (0)

ده مهارت حرفه‌ای که به کارتان میآید: 

پیدا کردن شغل ایده‌آل کار آسانی نیست. شغلی که درآمدش خوب باشد، به رویاها و اهداف ما همخوانی داشته باشد، محیط کار انعطاف‌پذیر و پویا باشد و بتوانیم برای مدتی طولانی (پنج تا ده سال) در همان‌جا بمانیم. حالا تصور کنید بعد از هفته‌ها شرکت در مصاحبه کاری، بالاخره موفق می‌شوید شغل دلخواه خود را پیدا کنید. تا اینجا ۵۰% درصد ماجرا حل شده اما کار تمام نشده است. حالا باید آن‌ها از ما خوششان بیاید. در این مرحله شاید مدرک تحصیلی، دوره‌های آموزشی و سوابق اجرایی به کمک ما بیاید. اما چند مهارت حرفه‌ای می‌تواند بیشتر از نام رشته و دانشگاه نظر کارفرما را جلب کند.

البته تمام کارفرماها مثل هم نیستند و ممکن است از کسی به یک دلیل خاص خوششان بیاید و او را استخدام کنند. بااین‌حال تقویت این مهارت‌ها در بالا بردن شانس موفقیت در مصاحبه کاری بی‌تاثیر نخواهد بود.

شماره ۱- مهارت سخن گفتن

 

وقتی وارد اتاق مصاحبه می‌شوید، باید صحبت کنید. باید بتوانید در مدت‌زمان کوتاهی که در اختیار دارید 

 

منا رحمانی بازدید : 69 جمعه 09 آذر 1397 نظرات (0)

 

تعریف ارتباط موثر

برای تعریف ارتباط موثر ابتدا به تعریف ارتباط می پردازیم. ارتباط فرآیندی است، که در آن تبادل اطلاعات، افکار و احساسات بین مردم از طریق صحبت کردن، نوشتن و یا زبان بدن صورت می گیرد. ارتباط موثر زمانی رخ می دهد که، مطلب انتقال داده شده از سمت طرف دریافت کننده درک شده باشد. اهداف ارتباط موثر شامل ایجاد یک درک مشترک، تغییر رفتار و کسب اطلاعات می باشد.

 

اجزاء ارتباط موثر

ارتباط موثر با رمزگذاری و مهارت انتقال درست پیام در یک مسیر روشن و مستقیم، به گیرنده پیام آغاز می گردد. که به گیرنده اجازه رمزگشایی درست از پیام را می دهد.

 

منا رحمانی بازدید : 62 پنجشنبه 08 آذر 1397 نظرات (0)

1. تجزیه و مهندسی معکوس

مهارتی را که آرزو دارید یاد بگیرید به تکه های کوچکتر تقسیم کنید و در یکی از آن بخش های جدا شده ماهر شوید. کم کم تکه های کوچک گرد هم خواهند آمد و یک مهارت کامل را شکل خواهند داد. مثلاً در یاد گرفتن نواختن گیتار، ابتدا حتی پیش از آنکه کورد را بزنید، یاد بگیرید که چگونه با انگشتانت یک الگوی کورد را بگیرید. وقتی توانستید از گرفتند کوردید به گرفتند کورد دیگر بروید، آنوقت زدن آن کورد را هم شروع کنید.

منا رحمانی بازدید : 64 سه شنبه 06 آذر 1397 نظرات (0)

 مهارت همدلي :

همدلي يعني اينكه انسان موقعيت  ديگران را بخوبي درك نمايد ، ديگران راهمانگونه كه هستند بپذيرد و ضمن احترام به آنان به گونه اي رفتار نمايد كه همه افراد جامعه با تمام تفاوتهايي كه با هم دارند بسوي او گرايش پيدا كنند ، او را قلبا دوست بدارند و در هيچ شرايطي از او گريزان نباشند .همچون ا ئمه معصومين (ع) ونيز بزرگان دين كه دوست ودشمن به آنان احترام مي گذاشتند و چيزي جز خير ونيكي در آنان نمي يافتند.خداوند متعال در اين باره در آيه 71 سوره توبه مي فرمايد :مردان مو من و زنان مومن دوستان يكديگرند به نيكي فرمان مي دهند واز نا شايست باز مي دارند ،و نماز مي گزارند و زكات مي دهند واز خدا وپيامبرش فر مانبرداري مي كنند ،خدا اينان را رحمت خواهد كرد ،خدا پيروز مند وحكيم است .و در آيه 128 سوره توبه مي فرمايد :هر آينه پيامبري از خود شما بر شما مبعوث شد ،هر آنچه شما را رنج مي دهد بر او نيز گران مي آيد سخت به شما دل بسته است و با مومنان رؤف ومهربان است .

حال اگر اسوه ما پيامبر اعظم (ص) باشد پس لازم است با ديگران همدلي نمائيم و هر آنچه ديگران  را  رنج ميدهد براي مانيز گران آيد و به ابراز دلبستگي با مومنان و رافت و مهرباني با همگان بپردازيم.

 ...

منا رحمانی بازدید : 55 دوشنبه 05 آذر 1397 نظرات (0)

انواع مهارتهاي زندگي :

1- مهارت خودآگاهي                                 2- مهارت همدلي

3- مهارت برقراري رابطه موثر                      4- مهارت روابط بين فردي

5- مهارت تصميم گيري                             6- مهارت حل مسئله

7- مهارت تفكر انتقادي                             8- مهارت تفكر خلاق

9- مهارت مقابله با هيجانها                       10- مهارت مقابله با استرس

منا رحمانی بازدید : 58 شنبه 03 آذر 1397 نظرات (0)

17 ربیع الاول که مقارن به خجسته زاد روز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) است یکی از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه امتیاز دارد. چه روز مبارکی است که امام صادق(ع)در موردش فرمود: در این روز ابلیس از ورود به آسمان های هفتگانه محروم شد، شیاطین دور شدند، تمامی بت ها در بتکده به صورت بر زمین افتادند، ایوان کسری شکست و 14 کنگره‌ی آن سقوط کرد، آب دریاچه ساوه خشک شد، سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد، آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد، نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید، کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند و سحر ساحران باطل شد.

 

...

منا رحمانی بازدید : 100 پنجشنبه 01 آذر 1397 نظرات (0)

امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، بهترین و کاملترین مهارتهای زندگی را به مخاطبان خود آموزش می دهد. از نظر ایشان ندانستن ارزش خویش و نداشتن مهارت خودآگاهی، زمینه ی نابودی شخص را فراهم می کند و با اتخاذ تصمیمات مناسب و خلاقانه، آینده خود را تضمین کرد و از هر اشتباه و لغزش به دور بود.

خودآگاهی در حقیقت توانایی شناخت خود و آگاهی از ویژگی ها، نقاط ضعف و قوت، تمایلات، ترس‏ها و انزجارهای‏ خویش است.

رشد خودآگاهی به فرد کمک می‏کند تا دریابد، تحت‏ استرس قرار دارد یا نه و این معمولا پیش شرط و شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین‏فردی موثر و هم‏دلانه است. خودشناسی پیش نیاز روابط موثر اجتماعی و بین فردی است و در ایجاد همدلی و هم حسی با دیگران نقش مهمی دارد.

منا رحمانی بازدید : 75 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

 

«دانش‌آموز ماهر» و «آموزش‌وپرورش بی‌مهارت» پارادوکس تلخی را پیش روی سیاست‌گذاران نظام آموزشی گذاشته است و به‌رغم تأکیدات سند تحول بنیادین شکاف اقتصاد و سیستم آموزشی هرروز عمیق‌تر می‌شود. یکی از اهداف اصلی در آموزش‌وپرورش و در حالت کلی، نظام آموزشی هر کشوری تربیت نیروی متخصص و ماهر است و اهمیت این موضوع در کشورهای درحال‌توسعه دوچندان است.

 

در برخی کشورهای دنیا نیز بر مبنای رویکرد نیاز به نیروی کار، برنامه‌ریزی آموزشی صورت می‌گیرد و اساساً تربیت نیرو در مسیر نیازمندی‌های بازار کار قرار دارد.

به گزارش مهر، زمانی می‌توان آموزش‌وپرورش را «بهره‌ور» نامید که هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش منجر به ستانده‌ها و خروجی‌های مناسب ازجمله تربیت نیروی ماهر شود.

تعداد صفحات : 6

درباره ما
وبلاگ پیشرو پیرامون پاسخگویی به پرسش مهر سال تحصیلی (1397-98) رئیس جمهور محترم با عنوان "در سال گذشته چه مهارت هایی کسب کرده اید و امسال چه انتظاراتی دارید؟" توسط "منا رحمانی" آموزگار پایه ی چهارم دبستان شهید پلنگی، روستای نرجه، "شهرستان تاکستان"، طراحی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    ارتباط با مدیر

    برای برقراری ارتباط با مدیر وبلاگ می توانید از طریق ایمیل زیر متن نظرات و پیشنهادات خود را ارسال فرمایید.

    "monarahmani9473@yahoo.com"

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 931
  • بازدید کلی : 9,873
  • درباره ی وبلاگ

    وبلاگ پیش رو پیرامون پاسخگویی به پرسش مهر 19 ریاست محترم جمهور در سال تحصیلی 1397-98 با عنوان "در سال گذشته چه مهارت هایی کسب کرده اید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟"توسط منا رحمانی، آموزگار پایه ی چهارم دبستان شهید پلنگی، روستای نرجه، شهرستان تاکستان طراحی شده است.